SANTAU : Film Review ~ L.A.D.Y.I.N.L.A.V.E.N.D.E.R
Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, December 29, 2009

SANTAU : Film Review

Initial plan was to watch different movie but we stumble upon this movie instead. 'SANTAU'.Memang best la citer ni.Tapi ada gak certain parts yg kelako nak mati..especially bile 'Bob Lokman' konon jadi tok bomoh..Macam tak sesuweii!!


Some of the film's synopsis that I encountered in net for your own reading..

-Filem ini mengisahkan tentang sebuah keluarga Halim, Nina dan anaknya Tuti yang tinggal hidup aman damai di sebuah perkampongan Melayu moden. Halim seorang yang berjaya dalam kerjaya di samping mempunyai sebuah keluarga bahagia. Jirannya Usin dan Ana begitu baik denganya manakala rumah disebelahnya masih kosong. Apabila Man dan isteri, penyewa baru masuk rumah itu berbagai kejadian aneh menimpa keluarga Halim terutamanya Nina. Halim yang selalu balik lewat tidak percaya dengan cerita-cerita karut lalu meminta bantuan Usin untuk menengokan keluarganya. Namun apabila keadaan makin gawat Man cuba membantu Halim dengan membawanya bertemu dengan seorang pengamal perubatan tradisional. Bomoh itu tidak dapat mengatasi masalah Halim lalu dia mencadangkan Halim bertemu dengan Lebai Kudin. Di situ terbongkar misteri bahawa Halim dan keluarganya terkena serangan santau yang dihantar oleh orang yang dengki dengan kejayaannya. Lebai Kudin berjaya memulihkan Halim dan keluarganya. Dalam masa yang sama Usin menerima pembalasannya kerana sebenarnya dialah yang menghantar santau kepada Halim. -

So, sape2 yd takde plan lagi for this weekend, go and watch this weekend.I managed to get my colleagues to watch this last weekend..Semua commented 'Berbaloi baloi'.

WARNING

Sape2 yg tak boleh tahan tengok benda2 yg menggelikan mcm cacing (You should be expecting this type of things dlm horror movie kan), pls, pls, pls..kamu jangan nakal!!hehehe..Tolong jangan makan or cerita time makan..mau ada yg pose seminggu.DOk terbayangkan cacing and ulat2 berjalan2 atas telur separuh masak and mee supo.Uweeekkk!!

0 comments:

Post a Comment

 
http://signatures.mylivesignature.com/85777/lianahh/fbfc7660ff75dc795670bfe6f2934431.png